pondělí 11. listopadu 2013

Bio kokosový olej - super potravina!


Podlehla jsem. Podlehla jsem chuti kokosového oleje. A dost možná bych jej neochutnala, nebýt mnohým z vás dobře známého e-shopu se zdravou výživou biosfera.cz. Za produkty prodávané na této stránce nestojí nikdo jiný než firma Organic Way s.r.o. Již z názvu musí být všem jasné, čím se daná firma zabývá. A že to myslí vážně, zjistíte hned po vstupu na jejich stránky. Firma nabízí nejen produkty zdravé výživy, bio či super potraviny, čaje, ale také přírodní kosmetiku a ekologickou drogerii. Oblíbenost Biosféry.cz dokazuje i přes deset tisíc sledujících uživatelů na FB stránce. Já si u firmy také vybrala a premiérově jsem ochutnávala panenský kokosový olej v bio kvalitě. 

Poprvé jsem se seznámila s kokosovým olejem díky oblíbené trenérce Zuzce Light. Ta jej hojně využívá všude. Při vaření s masem, zeleninou, do moučníků a jiných receptů. Pak jsem doporučení používat právě tento kvalitní olej četla i v různých příspěvcích Jillian Michaels. Nabízely by nám takové kvalitní ikony něco špatného? Myslím, že ne. Kokosový olej je jedním z nejzdravějších olejů vůbec. Lisuje se ručně za studena z kokosových ořechů. Má neskutečně mnoho zdravotních výhod:

  • neobsahuje cholesterol a přispívá k jeho snížení v krvi
  • má protizánětlivé účinky
  • je skvělý při léčbě zánětu prsních žláz
  • podporuje trávení, neoxiduje
  • snadno stravitelný (vhodný pro lidi po odstranění žlučníku)
  • má životnost přibližně dva roky
  • ideální nejen na vaření, ale v péči o tělo, vlasy, pleť a pokožku
  • zpomaluje proces stárnutí
  • obsahuje antioxidanty, které urychlují obnovení pleti při oděrkách či spáleninách

Víte, proč jsou kojené děti tak málo ohroženy různými infekcemi a nemocemi? V mateřském mléce se totiž vyskytuje kyselina laurová. Kokosový olej má rovněž vysoký obsah kyseliny laurové, která je v těle přeměněna na sloučeninu, která je prudce jedovatá pro viry, bakterie a jiné organismy (parazity). Cíleně ničí bakteriální infekce, chřipku a badatelé z Filipín dokonce studují efektivitu kyseliny laurové proti HIV a AIDS pro její protivirové vlastnosti.



Tohle všechno jsem si samozřejmě zjistila až nedávno, jelikož mě hlavně zajímalo, jak kokosový olej chutná a zda výsledně nějak ovlivní chuť připravovaného pokrmu. Musím říci, že když mi od Biosféry přišel balíček, vrhla jsem se na balení kokosového oleje, abych si mohla přivonět. Nejsem nijak velkým obdivovatelem kokosu, ale přiznám se, že mi jako takový chutná a nevadí mi. Po otevření jsem se nemohla doslova dočichat, jak krásně jemně a mohu-li říci zdravě a honosně voněl. 

Můj přítel, jako muž, který nerad konzumuje zdravé věci - chápejte, údajně by ho to zabilo - pohlížel na tu bílou hmotu (co skutečně vypadá jak sádlo) s despektem, ale jen do té doby, než jsem si na kokosovém oleji připravila mrkvové hranolky, skořicový toust a v poslední době naši nejoblíbenější večeři a tím je jasmínová rýže na španělský způsob. Obzvláště ta je naprosto skvělá a chuťově vylepšená s použitím právě tohoto kokosového oleje. A při vaření to krásně voní ☺ Tedy, ani přítel neodolala a po prvním ochutnání už se jen ujišťoval, zda další jídlo opět připravím na kokosovém oleji.

Co říct závěrem? Kokosový olej je objev, za který jsem strašně vděčná a zamilovala jsem si jej okamžitě. Záměrně teď vyhledávám co nejvíce receptů, kde olej použít a kde jeho skvělá chuť vynikne. Vy si tuhle lahodu a taky přírodní lék pro vaše tělo můžete koupit na stránkách biosfery.cz okamžitě. 
A krom něj si ještě pořádně projděte nabídku a něco fajnového přiobjednejte. Například tyhle skvělé tyčinky od Nutrendu, které jsou taktéž v nabídce a které jsou neskutečně dobré a jsou vyrobeny bez konzervantů a průmyslově ztužených tuků. A taky se mrkněte na jeden z nejprodávanějších bio olejů a to šípkový. Momentálně jej testuji a brzy budu pro vás také recenzovat. Je úžasný ☺
Ale abych to příliš nezamluvila, tak jedna dodatečná otázka na závěr... už víte, co si budete přát k vánocům? Pokud jste nadšenci wellness stylu, kokosový olej by vám v kuchyni (a nejen tam) neměl chybět. Uvidíte, že si jej zamilujete obdobně jako já ☺ A pokud přeci jen budete na vážkách, jsem si jistá, že byste potěšili někoho blízkého. ☺

--------------------------------------------------------------------------------------------------
zdroje: http://www.biokokosovyolej.cz/
http://www.jajsem.com/kokosovy-olej-omlazujici-a-uzasne-leciva-potravina/

24 komentářů:

  1. Ten kokosový bych chtěla hrozně moc zkusit, už jen že s tím vaří Zuzka a Jill :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nikki, ďakujem za Tvoje články aj za to, že ochutnávaš a skúšaš nové zdravé jedlá. Potom sa jednoduchšie rozhodujem pri ich kúpe a neotáľam toľko pri ich ochutnaní :) Skvelý článok

    OdpovědětVymazat
  3. Vřele doporučuji použít i na miminko :) Moje malá 6 měs dcerka má po něm krásnou hebkou pokožku není v něm žádná voda jako v Indulóně a tak je i vhodná při špatném počasí. A ještě jednou plus. Mám chuť svoje miminko nejen Láskou, ale i vůni spapat :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na kokosový olej mám zálusk už pár měsíců :) jen mě znepokojuje rozporuplnost názorů, jedna skupina jej vychvaluje do nebes a druhá odsuzuje kvůli obsahů nasycených mastných kyselin. Ale s takovou bych nemohl jíst nic, dám si ho k Vánocům :)
    Děkuju za připomenutí, skvělý článek, vždycky se něco nového dozvím :)

    OdpovědětVymazat
  5. A jak dlouho vydrží? Vím, že malá skleněná mistička stojí dost...

    OdpovědětVymazat
  6. Paprička: doporučuji přečíst si přiložený odkaz. Nasycené mastné kyseliny ano, ale "Kokosový olej má převážně střední řetězce /MCFA) a účinek MCFA z kokosového oleje je zřetelně odlišný než LCFA z běžných jídel. Nasycené a nenasycené tuky z mléka, vajec, masa a dokonce většina rostlinných olejů jsou z dlouhých řetězců LCFA." :)))

    OdpovědětVymazat
  7. Konečně další super článek :) už jsem se nemohla dočkat :) ráda bych ho vyzkoušela, nevíš jestli ho prodávají i v supermarketech?

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Péťo, díky :) Zkus se podívat, možné to je. U nás jsem nekoukala, ale mají ho u nás ve zdravé výživě, jen příšerně drahý, biosféra jej má opravdu za dobrou cenu a velmi kvalitní :) Tak to projdi u vás a když tak víš, kde objednat :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, Nikki. Díky za článek. "Kokosák" používám už několik let místo tělových mlék a musím říct, že nic jiného bych na sebe už nenapatlala. A díky Tobě jsem ho zařadila i do vaření, vajíčkový toast je opravdová dobrota.

    OdpovědětVymazat
  10. ..já kupuju "kokosák" v DM....používám jak vnitřně, tak vnějšně :):)

    OdpovědětVymazat
  11. kokosák bohužel moji mastnou pleť strasně vysušuje, což je dost divný :D ale na vaření na něj nedám dopustit, protože je to snad jediný za studena lisovaný olej, který se dá použít na teplou kuchyni, aniž by vznikaly karcinogeny. prostě paráda! rafinované oleje jako slunečnicový nebo řepkový se můžou jít bodnout. kokosák je sice dražší, ale co si budem povídat, v určitých věcech stojí za to si připlatit.

    OdpovědětVymazat
  12. Někdy ho musím vyzkoušet :-) Kokos miluju :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Holky, který je lepší tento od Lifefood nebo ten Purity Vision?

    OdpovědětVymazat
  14. Já kokosový olej používám od začátku tohoto roku. Taky jsem o něm psala článek. :-) Použila jsem jej ve většině svých receptů pro Zdravě z mého stolu. Vyzkoušela jsem více značek a musím říct, že ty v bio kvalitě panenské kokosové oleje byly výborné všechny. Momentálně mám ten od Purity Vision.

    OdpovědětVymazat
  15. Jinak je výborný na kváskovém nebo celozrnném chlebu s domácí marmeládou. Jako snídaně a mls v jednom je to vynikající!

    OdpovědětVymazat
  16. @bubbleblue tak to musím vyzkoušet - chleba s kokosákem a marmeládou, díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Na kokosový olej už si brousím zuby. :P Asi si ho nadělím na Mikuláše, ať mám nějaký důvod si ho koupit. :D

    OdpovědětVymazat
  18. práve mi prišli dve "piksle"...už rozmýšľam čo s ním urobím. Čo keby som si "omastila" kašu z ovsených vločiek...alebo upiekla palacinky ? :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Tak o kokosovém oleji takhle více čtu poprvé a moc za to děkuji.Nikky...super článek.Určitě si ho objednám,ale chtěla bych dodat.Co se týče použití na tělo,tak nejsem si jistá,ale kdysi jsem slyšela,že oleje se musí používat na vlhké tělo...tedy po koupelím,nebo po opláchnutí obličeje.Jinak oleje vysouší.Tak pozor.Na vlasy to musí být hrozně fajn...:-).Ale na tělo bych to ráda měla ujasněné,ale tuším,že to tak je...ví někdo více o tom??Díky.

    OdpovědětVymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  21. Jojo, kokosovy olej je uz nekolik let mym favoritem. Objevila jsem jej diky ultramaratonske legende Scottu Jurkovi :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Začala jsem se teď kokosovým olejem zajímat a přelouskala jsem hromadu článků a pár studií, abych zjistila, jak to s ním a s jeho báječnými ůčinky na zdraví je. Někde jsem se dočetla, že je pro srdce nezdravý, viz nasycené mastné kyseliny, někde že je zdravý, protože jsou to NKM se středně dlouhým řetězcem, které mají jiný metabolismus než ostatní, a někde že některé složky kokosového oleje srdci prospívají a jiné mu můžou škodit. Mám z toho hlavu jak pátrací balón a pro sebe si z toho dělám následující závěr: kokosový olej není špatná věc (i když za nejzdravější olej na světě bych ho neoznačila), je rozhodně lepší než živočišné tuky, ale všeho s mírou :-)

    OdpovědětVymazat
  23. (Začala jsem se o něj zajímat, účinky s čárkou a NMK, ach jo, asi už taky potřebuju víkend :-))

    OdpovědětVymazat
  24. Hapla, s těmi řetězci máš pravdu, také jsem to četla, já myslím, že se toho obávat je zbytečné, prostě všeho s mírou... a ono díky ceně to podle mě bude u každého opravdu s mírou, přeci jen nestojí 30 korun litr :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)