Jak jsem to dělala a jak to dělám já...

K tomuto příspěvku mě dokopaly tucty e-mailů, které stále dostávám. Je jedno, kolik jsem toho už napsala a je jedno nejspíš, kolik toho ještě napíšu :D Ale říkala jsem si, že když se mě příště někdo zeptá, odkážu ho na tuhle stránku a zde si přečte všechno ohledně toho, jak jsem to dělala já, jak vypadala moje cesta za tím, kde jsem dnes. Nezapomeňte však na jedno. Každý z nás je jiný. Ať se vám to líbí nebo ne, to, co fungovalo na mne, nemusí vůbec fungovat na vás. Kdyby existoval jeden jediný vzorec, který by nám všem pomáhal, pravděpodobně bychom nepotřebovali výživové poradce a neexistovaly by stovky různých "ale" a "proč". 
Přesto vám sem napíši, na vaše přání, jaký způsob fungoval u mne, co vše jsem pro to dělala a možná přidám i pár zkušenostních poznatků ☺

1. měsíc
Na úplný začátek musím podotknout, že ačkoli jsem jako teenager sportovala, před tím, než jsem začala s Jillian, jsem byla naprosto bez pohybu. O tom svědčí i důvod, proč jsem vlastně začala. Celý první měsíc jsem cvičila pouze Jillian Michaels a její program 30 Day Shred. Neměla jsem činky, takže jsem používala 1,5 litrové petky. Cvičila jsem každý den oněch 30 minut, ne víc. Ani jsem si k programu nepřidávala žádné jiné cvičení. Upřímně, byla jsem ráda, že dýchám po oné půlhodině. Za celý měsíc jsem ani jednou nevynechala, ale pokud si po každých 5-6 dnech uděláte pauzu, věřte, že se to nepo*ere :D Výstižněji to nelze říct ☺

Co se týče "diety", na kterou se mne neustále ptáte, neřekla bych, že bych držela nějakou dietu, čemuž odpovídá můj boj s kaloriemi, ale spíše jsem první týden hodně testovala a učila se, co můžu a co ne. Po asi pěti dnech jsem narazila na jídelníček Jillian Michaels, kterého jsem se sice nedržela, ale využila jsem tipu jakéhosi stravování 4x4. Což znamená jíst 4x denně po 4 hodinách. Tento systém mi velmi vyhovoval. Ony čtyři hodiny byly tak akorát. Hlídala jsem si nejnižší možnou hranici kalorického ČISTÉHO příjmu 1200 kalorií (1400-1500 bez odečtu pohybové aktivity), jedla jsem pouze zdravé věci, tzn. celozrnné pečivo, ovoce, hodně zeleniny, tvarohy, jogurty (pokud mohu dnes poradit, nekupujte light jogurty, udělají více škody než užitku, nezasytí a vy do sebe cpete zbytečně kalorie), kuřecí maso, ryby, tuňáka a pila neslazené minerální vody. Možná budete mít dotaz, zda jsem občas zhřešila. Musím naprosto upřímně zkonstatovat, že absolutně ne! Když se do něčeho vrhnu po hlavě tak, jako tomu bylo s hubnutím, byla jsem na sebe neskutečně přísná a odhodlaná. Někdo mě možná bude považovat za blázna, já tomu říkám disciplinovanost. Věděla jsem, že jakmile bych jednou vybočila, bude moc těžké se zase vrátit zpět do ideální cesty. Své tělo jsem na jakýsi nový režim teprve učila. Měla jsem strach. Nebyla jsem si vůbec jistá, že bych nepotřebovala hřešit stále dokola a dokola. Prostě pro mne nic kromě zdravého stravování nepřicházelo v úvahu. Nic jiného neexistovalo. Takto vypadal můj první měsíc ☺

2. měsíc
Konečně jsem si pořídila 1,5kg činky a pokračovala v dalším programu od Jillian pod názvem Ripped in 30. Svůj předešlý měsíc jsem považovala za opravdový soukromý úspěch a moje odhodlání vydržet se automaticky zdvojnásobilo. Opět jsem necvičila nic než onu půl hodinku denně, tentokrát už s přestávkami. Vždy to bylo šest dní trénink s Jillian, sedmý den volno. Ano, bylo to strašlivé pokušení najednou den necvičit, ale poslechla jsem rady a učila se dopřát svému tělu odpočinek. Ten bych vám všem doporučovala zařazovat. Prokážete tím tělu a svalům laskavost.

Nově jsem se začala seznamovat s faktem, že mé tělo začalo mít častěji hlad. Jako nováček jsem netušila, proč, čím je to způsobeno, když jsem do té doby fungovala normálně a žádný problém nebyl. Ono ani nešlo tak o problém, jako že jsem si za těch několik týdnů vybudovala část svalové hmoty a tím pádem i urychlila spalování. Pro mne novinka, ale musela jsem se naučit častěji a víc jíst - jaká ironie, že? ☺ Takže jsem začala koketovat se svačinkami mezi snídaní a obědem. Zprvu jsem navyšovala opatrně, ale ke konci 2. měsíce už jsem vlastně rozdělila svůj jídelníček do pěti jídel denně cca po 3 hodinách. Tím pádem jsem navýšila i kalorie - ne moc, rozumně. Naučila jsem se zkrátka "komunikovat" s tělem a vychytaly jsme spolu, co a kolik je pro něj v rámci hubnutí stále ok. Moje stravování se stále skládalo pouze ze samých zdravých variant. Možná jsem tehdy mohla více zapracovat na bílkovinách, podle slov ostatních, kteří si neodpouštěli vrtat se do mých jídelníčků, ale dnes vím, že se pojem "bílkoviny" až přehnaně řeší. Celá ta věc "máš málo bílkovin ve stravě" je přemrštěná, protože si myslím, že se v zásadě jedná o instinktivní záležitost. Moje tělo i bez počítání gramáže denního "nutného" přísunu bílkovin fungovalo na jedničku, moje hlava fungovala na jedničku, a co víc si může člověk přát. Nedělejte nic, co je pro vás otrava a je vám proti srsti. 

3. - 4. měsíc
V těchto měsících jsem se pustila do programu Jillian Michaels Body Revolution, ale prvně jsem se rozhodla, že jej nebudu až tak striktně dodržovat a občas si místo tréninku s Jillian zacvičila i jiné její programy a prvně jsem také vyzkoušela jiné trenéry, jakým byl třeba Bob Harper, Shaun T. nebo Tony Hurton. Objevila jsem tabatu, kouzlo švihadla a taky jsem při léčbě zápěstí nahradila workouty během (jen dočasně, zalíbení jsem v tom moc nenašla). Nakoupila jsem si těžší činky (3kg), kettlebell (6kg) a držáky na kliky, které mi byly úplně na nic - použila bych i jiný výraz, mnohem výstižnější :D Stále jsem dodržovala pravidelnost tréninků 6x týdně a 1 den volno, ke konci čtvrtého měsíce jsem se nebála cvičit i "jen" pětkrát do týdne s tím, že si na víkend odpočinu. Bylo to svým způsobem docela třeba, jelikož jsem často namísto 30 minut denně cvičila i hodinu, výjimečně i víc. Takový nápor si však vyžádalo další navýšení kalorií ve stravě, prvně jsem také testovala sama sebe, co se mnou udělá plátek čokolády, pár bonbonů, zmrzlina, pár hranolek apod. Přestože jsem svým chuťovým buňkám občas už i něco dopřála, stále jsem vytrvale zůstala u zdravého stravování. Protože to je základ všeho. 


Za čtyři měsíce jsem se toho strašlivě moc naučila, hlavně jsem hodně pokročila v síle a sebevědomí. O změnách na těle ani nemluvím, to je nepopsatelný pocit, když se ohlédnete zpátky a zjistíte, že jste po pár týdnech - a to doslova a do písmene - jiným člověkem. Najednou se mě lidi neptali proč hubnu, ale jak hubnu. Neříkali mi, že to přece nepotřebuju, ale že vypadám líp a fakt dobře. A hlavně jsem i já pochopila jednu věc, se kterou jsem na úplném počátku vůbec nepočítala a na kterou jsem nemyslela. Že jednou dospěju do bodu, kdy už nebudu CHTÍT hubnout, kdy jsem začala toužit po tvarování a po svalech, a všeobecně po tom, cítit se dobře, fit a že se mým cílem nestane nižší číslo na váze, ale vyšší číslo na papíře při zdolávání maxima různých cviků.☺ A ještě jedna věc - objevila jsem arašídové máslo!!! ☺

5.-7. měsíc 
Tyhle tři měsíce beru jako největší přínos do mého fitness životního stylu. Víc než jak zhubnout jsem se začala zajímat o jiné věci a to o to, jak vlastně funguje tělo, co se děje s tukem, se svalem, proč jsou bílkoviny důležité, jak je to s glykogeny ve svalech, jak se chová tělo, když mu nedáme najíst a ono to potřebuje - zkrátka, začala jsem se zajímat o to, co jsem měla vědět již na samém počátku. Každý by měl na samotném počátku vědět, jak ve skutečnosti tělo funguje a co se s ním stane, když mu budeme provádět ty a ony věci. V momentě jsem přehodnotila opětovně svůj jídelníček. Z jídelníčku jsem téměř vyškrtla pečivo (když říkám téměř, tak to znamená, že tam stále je, jen ne v takovém množství, jako tomu bylo doposud), snížila jsem přísun sacharidů ve formě ovoce, omezila přílohy jako rýže, těstoviny a naopak navýšila konzumaci tvarohů, bílých jogurtů, oříšků, luštěnin (čočka - má více železa než maso) a využila jsem také možnosti dělat si po tréninku proteinový nápoj a pochopila jeho výhody a nastudovala jeho používání. Vy nic z toho studovat nemusíte, všechno to, co jsem se naučila, je zde na blogu. Hledejte kuřata ☺ 

Po sedmi měsících znám své tělo natolik, že vím, v kterých fázích týdne a měsíce bude vážit nejvíc a kdy naopak nejméně a přitom tělu k tomu nijak závratně nemusím pomáhat. Jsou prostě věci, které se v našich tělech dějí a my je neovlivníme. A co nemůžeme ovlivnit, by nám nemělo dělat těžkou hlavu ☺ Stále zůstávám věrná pravidelnému stravování pětkrát denně, musím pyšně říci, že jsem za celou dobu od prvního dne, kdy jsem to začala brát vážně, nezapomněla na snídani ☺ A neměla svoji oblíbenou pizzu :D 

Taky jsem pochopila, že 100x lepší než udělat 20 paskviláckých kliků, je udělat 5 kliků ve správné formě, trénujte spíše správné provedení cviku, než to, kolikrát jej zvládnete udělat do minuty. Až jej provedete správně, zjistíte, že vlastně cvik vůbec neumíte, i já jsem po tolika měsících začala poznávat chyby. Důležité je však, že je najdete a napravíte, tudy vede cesta!

Můj kalorický přísun za den se pohybuje kolem 1600-1800 (bez spálených kalorií při cvičení). Asi vás napadne, proč si proboha stále počítám kalorie. Tak za prvé, nepočítám, teď už opravdu jen odhaduji. A za druhé, já prostě i při odhadování musím mít přehled, jak na tom za ten den jsem. Nechci si to přece pokazit ☺ Nutno také podotknout, že od ukončeného třetího měsíce vážím stále stejně a to 62 kg na svoji výšku 168 cm. Přestože se ručička váhy nehýbe (ne, že by mi to trhalo vazy), centimetry i tělo se mění neustále. To, co se říká, že je lepší se měřit, než vážit, by mělo být psáno všude a vždy, a vy byste měli tomuto pravidlu bezmezně věřit a nekoukat furt vyčítavě na váhu a shazovat si tak sebevědomí. Radši se vlezu do menších kalhot s větší váhou, než se do nich nevlízt s váhou menší! Když to vezmeme kolem a kolem, tak nám jde koneckonců přeci jen o objem, že ano? 

Mám-li tuto etapu nějak vhodně zakončit, tak by to bylo ještě věnováním se tomu, jaký pohyb teď v těchto posledních týdnech provozuji. Kromě Jillian jsem si velmi, VELMI oblíbila Boba Harpera, a před pár týdny se také odhodlala do HIIT tréninků se Zuzkou Light, na kterou v těchto dnech, kdy tohle píši, nedám v žádném případě dopustit. Tihle tři jsou asi na velmi dlouhou dobu nesmazatelně vyryti do mého srdce. Jim patřím! Intenzitu cvičení jsem však i v posledních týdnech přehodnotila. Po hodinových workoutech jsem byla velmi zničená, unavená, přeci jen mi už lásko není dvacet let :D Takže jsem se přiklonila maximálně ke třiceti minutám denně a takto mi to vyhovuje. Tělo se tak nezničí, nemá pak téměř žádné nutkání doplnit kalorie, které mi při delších workoutech prostě logicky chyběly, a rovněž jsem upravila četnost cvičení. Mým pravidlem se tak stal následující přístup - 3 dny trénink, 1 den volno. Tímto stylem to stále vychází na 5-6 týdně cvičení, jen s tím rozdílem, že "více" odpočívám. 

Ještě pár poznatků: nejvíce toho sním dopoledne. Máte-li večer nutkání přejídat se anebo se "dorážet" jídlem, je to znamení, že přes den jste jedli špatně a něco tělu prostě chybí. Ať chcete nebo ne, tělo si o to řekne a vy ho nakonec stejně poslechnete. Zelený čaj aspoň jednou denně je jakýsi už můj rituál a základ. Zkuste taky ☺ Nikdy necvičím bosky, nikdy necvičím na prázdný žaludek. Nejvíce kalorií při cvičení spálíte tím, čím více svalových skupin zapojíte naráz do cvičení - proto jsou kliky mým miláčkem ☺ Zbožňuji taky trénování rovnováhy. Píšu si své cíle. Měli byste také. Na papír nebo do sešitu si pište své pokroky - datum, cvik, opakování. Ať sami v sobě vidíte motivaci. Ať sami v sobě vidíte, že se lepšíte - to vás nakopne ze všeho nejvíc. Nekupujte nezdravé jídlo. Určitě ho pak "z lítosti" sníte (no přece to nevyhodíte, že?☺) Mějte své tělo rádi. Za každý centimetr, který od předešlého měření nenaměříte, své tělo pochvalte. Buďte pyšni, až vám bude hruď pukat! Nic v životě vám nikdy nebude patřit tak, jako vaše tělo. Když se jeden den nepovede, nedopusťte, aby se z toho stalo pět let. Včerejší trable hoďte za hlavu a běžte do toho zase znovu po hlavě natvrdo! Nezapomeňte, s jakým odhodláním a jakými sny jste se do toho všeho pouštěli. Já si to moc dobře pamatuju! A vy?

Doplnění:
poznatky z 8. měsíce http://mojetelo.blogspot.cz/2012/12/den-244-8-mesic-dovrsen.html
poznatky z 9. měsíce http://mojetelo.blogspot.cz/2013/01/9-mesic-kazdy-konec-ma-svuj-zacatek.html


47 komentářů:

  1. Tak krásný článek jsem dlouho nečetla. Och, srdce mi při tom pukalo :D ♥ Udělala jsi obrovský pokrok a určitě jsi pomohla spoustě lidem. Ty na sebe můžeš být pyšná, jak jen to jde! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) Jsem ráda, že se článek líbil... :) žabko :))) :D

      Vymazat
  2. To je super článek,taky to jednou sepíšu :) Su moc ráda,že sem s tím začala a hlavně díky tobě,si obrovský motivátor :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nikki, to je tak krásně napsáno... Když to přeženu, fakt jsem skoro zatlačovala slzu :) ne, vážně, hrozně krásně se to četlo a i když jako Ti to může být jedno ( co z nějaké baby, že... :D ) :) :), jsem na Tebe tak moc hrdá!!!
    Systém tři dny cvičení, jeden den volno, ten jsem si zavedla už při Ripped a dodržuju ho stále, i když mám Ripped za sebou.
    Přeju Ti moc moc moc pevného zdravíčka, chuti a síly do cvičení a celkově, ať se máš prostě hrozně hezky :) I když se neznáme osobně, za tu dobu, co blog sleduju jsem Tě začla mít hrozně moc ráda a prostě Ti přeju ALL THE BEST!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki :)) a víš, že já tebe taky ♥ :))) Nemysli si, že nevím, jak dlouho už tady se mnou jsi a jak dlouho už mne sleduješ a pořád mi píšeš samé milé věci :)

      Ať ti taky pořád jde tak krásně cvičení, hlavně bez zranění :)) Hezký večer :)

      Vymazat
  4. Krásně jsi to napsala. K těm lidem kteří se ptají pořád dokola.. Dle mého jsou to ti, kteří stejně nikdy nezhubnou, ptz nikdy nepochopí, že to není o nějaké krutopřísné dietě podle striktních pravidel, ale o zdravém životním stylu, který musí mít člověk rád.

    Všichni ví, co by měli dělat, ale pořád hledají nějaký způsob, jak by to šlo jednodušeji bez námahy, bez odepření si vyloženě nezdravých věcí, atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu, asi bych tu poslední větu lépe nenapsala :)) Je to tak, všichni ví, co dělat a nedělat, milion článků už o tom bylo napsáno... a stále to je furt dokola :))) jenže ono to fakt nijak jinak nejde, nejde to obejít, nebo hledat jiný způsob. proč hledat něco, co neexistuje. :)

      Vymazat
  5. ospravedlňujem sa, omylom som pred chvíľou pridala príspevok z dcérinho účtu :(

    P.S Krásny článok ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za článek. :-) Opět mě hodně motivoval. V poslední době se toho seběhlo v práci i doma tolik, že nějak nemám sílu cvičit. Už týden v kuse jsem se pořádně nehýbala a začínám cítit, jak moc to tělu chybí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tě chápu. Já jsem necvičila celý minulý týden. Chuť by i byla, ale nějak toho už bylo moc a já prostě potřebovala odpočinout, vypnout, nabrat síly... pomohlo mi to :)) a nevyčítám si nic :))) a pokud to tělu chybí, tak to znamená, že to je dobré znamení :)) střádá energii :)

      Vymazat
  7. Opravdu moc hezky sepsáno :) Přiznávám se, že první se mi do toho čtení ani nechtělo, ale pak jsem to zvládla jedním dechem :D Na tvé cestě jsou vidět opravdu velké pokroky a za tak krátký čas. Postupuješ opravdu rychle, jde vidět, že máš odhodlání a jdeš si za svým. Jen tak dál ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono toho původně nemělo být tolik :D :D :D když jsem to pak viděla, tak jsem si říkala "ty bláho, kdo to bude číst?" :D

      PS: jsem na tebe zvědavá, víš co myslím... už jen pár dní :))) :D

      Vymazat
    2. No já na sebe taky :D Ale žádné zázraky nečekej. Víceméně se držím asi tak nějak podobně ;) Teď už jdou změny opravdu hodně pomalu a já se nijak extra neomezuji ani v jídle :) Akorát teda přibírám na váze - ale oblečení sedí stejně, i na pohled je to OK, takže to budou asi svaly. Napadlo mě začít novou challenge - přibrat na váhu, ze které jsem zhubla, ale vypadat samozřejmě úplně jinak. Což mi k tomu už moc nechybí :D

      Vymazat
  8. Ahojda . . . smekam a klobouk dolu, tolik disciplinovasti a odhodlani nemam, po urazu zacinam znova, nedodelala jsem 30DS, ted zkousim 30 rip a stridam s P90X, jen to jidlo, ale diky Tobe vim, ze cviceni je polovina, druha je stravovani, pomalu na tom zacinam taky pracovat . . . kazdopadne clanek moc moc pekny, insporativni a jsi proste DOBRA :)

    OdpovědětVymazat
  9. Super počtení! Tímhle si mě zase utvrdila v tom samém co dodržuji i já :-) Člověk se stále učí naslouchat svému tělu a když mu dá vše co žádá, tak ti to taky pěkně oplatí spoustou energie do života a chutí na sobě pracovat dál a že zdravá strava je důležitá o tom není pochyb, bez tý už nedám ani ránu :-D jo a ještě kliky.....ty patří taky mezi mé nejoblíbenější :D a to že nedám pánský mi je šumák, hlavně že dělám správně ty dámský :-) ještě jednou díky Nikky, těším se na další článek ! :-) Unikve

    OdpovědětVymazat
  10. Krásnej článek opravdu jo :) já začla už někde před měsícem s tvojí stránkou a rady a byla to bomba, dokud nepřišly na řadu zuby a tím spojená neschopenka :\ doufám, že budu schopná se vrátit a budu mít zase ten elán cvičit :D protože, po odcvičenejch 14ti dnech sem poznala neuvěřitelné rozdíly. :) Přeju krásný den a děkuju za článek, moc hezky se to čte a dělá mi radost, že někdo dokáže něco takovýho :))

    OdpovědětVymazat
  11. Náádherný článek! :) Opravdu bravurně a výstižně napsáno :)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásně napsáno a sepsáno vše důležité :-) díííky moooc Nikki :-)teď jsem po nemoci /5 dní jsem necvičila :-( / ale zase mě to nakoplo pustit se do Jill nebo Boba s plným nasazením :-))

    OdpovědětVymazat
  13. nádhera - přečetla jsem tě jedním dechem ! a zase jsi mě nakopla o kousek dál ,že to taky zvládnu. Ted už vím,že se cvičení jen tak nevzdám zamilovala jsem si ho,dnes jsem chtěla zkusit Zuzku bohužel nám neteče teplá voda a bez sprchy to fakt nejde :( doufám,že se budu moct zničit zítra :D Konečně se musím taky nadchnout pro tu stravu a pořád si to nekazit pečivem a občasnou čokoládou :( fakt nejlepší je,že jsou výsledky tak rychlé !Od zítra začnu hlídat co jím a to by bylo ,abych to nedokázala taky :) (už ted si zálibně prohlížím pupík to se s "předtím" nedá srovnat :) Nikki opět díky,že se dělíš o své zkušenosti Míša

    OdpovědětVymazat
  14. Opět krásné čtení. Tvůj blog mi měli najít všichni, kteří se sebou chtějí "něco" udělat - je zde vše!!!
    Udělala jsi obrovský pokrok, jsi moudrá a dodáváš sílu a energii každému!

    Já bych si své hubnutí dala klidně od začátku, s tím co vím teď by to byla hračka, i když mě to i tak náročné nepřišlo... stačí vědět co chceš a jít si za tím, nikdo jiný to za tebe neudělá.. a když to opravdu chceš, tak to přece prostě uděláš, né? :-))

    Po konci soutěže chci taky najet na režim - 3 dny cvičit a den volno. A je pravda, že delší pravidelné cvičení unavuje.

    Krásný večer, jdu na Killer abs 3. Andrea

    OdpovědětVymazat
  15. Najlepší článok aký som na Tvojom blogu čítala. Možno preto, že práve niečo takéto som potrebovala počuť v tejto chvíli. Vďaka :-).

    OdpovědětVymazat
  16. Tvůj blog sleduji pravidelně. Nestalo se, že by se mi nějaký článek nelíbil. O něco takového se snažím i já - ráda bych přišla na kloub všemu, co mé tělo provádí.
    Měj se hezky, ahoj :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Nikki,
    jako vždy velmi motivující a dobře napsané. Měla bych otázku - já vim, určitě je toho plný internet, ale zatím se mi odpověď najít nepodařilo a popravdě, proč tím trávit hodiny, když ty to víš. :) Jak je to s tím jídlem před tréninkem? Jill doporučuje jíst 45 min. před, ale žádnej řekněme fysiologickej důvod k tomu neuvádí. Pokud se říká, že je potřeba cvičit ~ 30 minut (při správné frekvenci), než se vyčerpají zásoby cukru v krvi a tělo začne spalovat tuky, proč mám jíst, když tím zvýším dostupný cukr (a tedy bych čekala, že jen prodloužím dobu, kdy mi cukr v krvi dojde a najedu na tuky)? Notabene ovoce, tj. fruktosu, která se spaluje během pár minut, takže 45 minut po ovoci bude už nejspíš buď zcela strávená, nebo uložená do tuků. Jasně, člověk nesmí být vysloveně hladový, ale to nesmí být nikdy. :) Ptám se, protože vlastně všude čtu, že by se mělo před tréninkem jíst, ale nikde jsem se nedočetla důvod (který by dával smysl). A ty jsi můj guru v téhle oblasti. :)
    Každopádně dík za článek! :) A ať se vede dobře i v ostatních životních oblastech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zprvu, je hezké si myslet, že co neví internet vím já :D
      Druhá věc, je rozdíl mezi tím si před tréninkem dát "jídlo" a "svačinu". Proto jsem do článku dala i odkaz na použití proteinu, kde je přesně popsáno, jak by mělo vypadat použití proteinu i během tréninku a s ním i samozřejmě ona svačina. http://mojetelo.blogspot.cz/2012/10/protein-delite-priprava-pouziti-poznatky.html

      Svačinka by se měla skládat jak z cukru tak proteinu, což se tam ostatně dočteš, jde o jakési "dobití" baterek a ne že se půjdeš najíst kuřete s rýží.

      Další věc je samozřejmě typ tréninku.. je rozdíl posilovat, běhat, nebo se věnovat HIIT tréninku jako to dělá Zuzka Light nebo Jillian. TAm veškeré spalování prostě funguje jinak, protože samozřejmě funguješ při rozdílných tepových frekvencích v naprosto odlišných dobách. Takže když doplníš tou svačinkou energii, nestane se, že až ji vyplýtváš, bude si brát tělo ze svých energetických zásob a tím je glykogen ve svalech. protože tam si pro to půjde. A to my nechceme. Když navíc energii rychle spálíme a nedojde k onomu "dobití", tělo je rychle unavené a výsledky pak stojí za prd.

      A teď o tuku, mně se nelíbí ta mystifikace, že až po půl hodině spaluješ tuk... nevím, kdo to kde kdy napsal, ale stále se tomu prostě věří. Je pravda, že tělo při cvičení na rozjezd využívá hlavně cukry, ale postupně si přimíchává vyšší a vyšší podíl tuku a když použiju slova Smejkala, trenéra kulturistiky, "sval totiž pracuje jako karburátor a namíchává si tu optimální palivovou směs... k téměř stoprocentnímu zastoupení tuků dochází v případě extrémních vytrvalostních aktivit - a to až po dvou hodinách." takže žádné, že tuk se spaluje až po půl hodině, tělo nemá žádný časovač a navíc si i při velkém využítí tuků vždycky přimíchá i nějaký ten cukr.

      Takže asi o tom napíšu další článek :D do kterého se mi nechce :D ale cítím, že by hodně lidem pomohl :D

      Vymazat
    2. Ahoj Nikki! Tak na tenhle článek, co chystáš, se fakt úplně třesu. Protože zatím jsem se setkala s teoriemi jakože je nejlepší cvičit nalačno, další že cvičení které netrvá déle než půl hodiny, nemá význam... atd. Takže až to napíšeš, doufám, že v tom bude i pěkné logické zdůvodnění proč jsou věci tak jak jsou, abych měla i já jasno a dovedla si to pro sebe odůvodnit. A kdybys tam přidala i doporučení a zdůvodnění jídla po cvičení, prosím! Protože mě trenér říkal, že by se mělo něco sníst, ideálně ovoce, do 30-ti minut po tréninku. Jen mi nedovedl moc vysvětlit proč... Díky!

      Vymazat
    3. O cvičení nalačno tady už článek je http://mojetelo.blogspot.cz/2012/08/jeden-ze-spatnych-fitness-navyku-ktere.html

      Pak ještě můžeš mrknout sem - tady někdo nestudoval :D http://mojetelo.blogspot.cz/2012/10/kdy-je-nejlepsi-cvicit-kdy-jist-pred-po.html#more

      Jinak, ovoce po tréninku? Nechápu proč ti trenér radí sacharidy po tréninku, inu, chápu, sacharidy se berou pro nárust svalové hmoty, ale spíše by ti měl poradit bílkoviny, kterými "napravíš" poničené svalové tkáně. No, jinak, článek je už online... :)

      Vymazat
  18. Nikki, Ty vždycky dokážeš tak povzbudit! "Když se jeden den nepovede, nedopusťte, aby se z toho stalo pět let". To je můj problém. Občas se mi nějaký den nepovede (dám si nějakou dobrůtku). Ale ráno zas jedu správně. A jak řekla moje kamarádka (výživová poradkyně): "Pokud žiješ a jíš zdravě a máš jakýs takýs přehled o tom, jak by to asi mělo vypadat, nějaká jedna mlska Tě na té hubnoucí cestě nemůže ohrozit..."

    OdpovědětVymazat
  19. Zhltla jsem to na jeden nádech :) super článek!
    Když jsem článek dočítala, napadla mě na tebe jedna otázka: Jak plánuješ Vánoce? Myslím tím jídlo a cvičení. Co budeš vařit, péct, jestli budeš na Štědrý den cvičit atd. :)
    P.S.: Po delší době jsem se na sebe šla podívat do zrcadla. Začala jsem cvičit i z důvodu mé celulitidy a světe div se, ona už skoro nejde vidět!!! :) Naučila jsem se hooodně pít, pravidelně cvičit a jíst zdravě, i když proti tomu rodiče pořád něco mají. Ale se*u ně ně :D jsem dospělá, můžu si dělat co chci, měli by být spíš rádi, že mě to dělá šťastnou, nejsem tlustá (což mi dřív dávali trochu najevo a i oni byli důvod ke změně mého života) a nežeru ty nechutné nezdravé sr**ky a nepiju 2 litry coly denně :D
    Měj se hezky, ty naše hvězdo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Moni, super přístup!!!! Celdu jsi vyřešila pěkně, tak ji tam pěkně taky drž po tou kůží, ona je mrcha, aby zas nelezla kam nemá :D hezky papkej a ono tu bude prima :)

      Vánoce ??? To si piš, že se nažeru :D celý rok se těším na bramborový salát a na perníčky a oříškové cukroví, to zas nejsem pako a dám si do nosu, těším se na to :D Na Štědrý den cvičit určitě nebudu, protože na Štědrý den je u mě zakázáno zapínat počítač :D no, i kdybch ho zapla, stejěn nebudu cvičit :D

      Vymazat
  20. krásný článeček :) máš za sebou toho hodně, uvědomění co tvé tělo potřebuje a co po Tobě chce ;) paráda, že se o to podělíš i s ostatními, já jsem teprve na začátku a taky se učím poslouchat své tělo a je mi každým dnem líp a líp ;)
    Krásný víkend :)
    M.

    OdpovědětVymazat
  21. Krásně sepsáno. Osobně se řídím všemi radami a doporučeními.Kromě jedné záležitosti, kterou zkusím nadhodit k diskuzi: já jsem se zdravým stravováním začala již před delší dobou a mám skvělé pocity i výsledky. Mimojiné jsem v rámci hledání pomoci na kožní problémy natrefila na metodu (nechci být podezřívána z reklamy, tak tu nebudu psát na jakou), která ze stravy zcela vylučuje 5 tzv." bílých jedů", mezi které patří mléko a veškeré mléčné výrobky. Držela jsem se tohoto doporučení a moje problémy se výrazně zlepšily. A teď babo raď. Z Nikkiných článků jsem pochytila, že mléčné výrobky jsou podstatnou částí jídelníčku. Já se jim stále vyhýbám a jsem bez mlíka spokojená... Samozřejmě, že teorií kolem mléka jsem četla x a je to debata na dlouhé zimní večery, ale jen mě napadlo, zda-li nemáte někdo zkušenost s fitness životem BEZ MLÍKA???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně toho dělám celkem hodně, co se fyzické aktivity týká a stravu mám čistě rostlinnou, bez vešekrých živočišných složek a cítím se dobře. Jde o to, jak to bere tvoje tělo. Osobně mám názor, že pokud se člověk hlídá a nepozoruje nějaký problém, bez problémů bych v bezmléčné stravě pokračovala. Hezký den.

      Vymazat
  22. Moooc pěkný článek. Po přečtení jsem se ještě jednou pokochala tvými změnamy.
    Teď se také snažím snížit sacharidy. Dokud jsem byla nachlazená a necvičila tak to šlo, ale teď týden cvičím a válčím s tím že když mám sacharidů tak přiměřeně tak mi zas kcal "chybí". No ale to se vychytá. Ten týden nebo i kdyby 14 dní se nic (snad) nestane když budu mít místo 1200kcal jen 1000.

    No nic musím ještě jednou oslintat tvoje fotky :)
    Světla

    OdpovědětVymazat
  23. Super clanok ja som uz na 3 levely 30 Day shred ale musim povedat, ze tento tyzden stracam motivaciu a dokonca som dva dni necvicila. Ale pecitanim tvojich prispevkov a motivacii sa citim ovela lepsie. Si fakt super ze nam ostatnym tak pomahas. Okrem toho gratulujem k tvojim doterajsim vysledkom....vyzeras uzastne. Mozno sa aj ja jedneho dna dostanem na Body revolution ale momentalne mam z toho tak trochu strach, ze ma to prestane bavit. To asi znamena, ze na tvoj blog budem musiet chodit castejsie pre motivaciu :)


    OdpovědětVymazat
  24. Kašli na lidi, je to jen závist a neúcta k těm, co něco dokázali. Rejpat a mít blbý kecy umí každý, ale vrhnout se do toho a něco změnit.. to je jen pro ty silnější jedince. Držím ti palce, kočko. Je za tebou vidět kus práce a máš právo na sebe být pyšná!

    OdpovědětVymazat
  25. Dodneška nemůžu zapomenout, jak mě moje obvodní lékařka vážila a měřila a vykládala, žy bych podle BMI měla zhubnout. Bylo mi 17, nebo tak nějak, takže velmi citlivý věk. Nikdy jsem nebyla žádná anorektička, ale prostě normální holka. Tehdy jsem závodně tancovala (3x týdně treninky po 1,5 až 3 hod.), 2x týdně tělocvik a další aktivity, na které mi zbyly čas. Jedla jsem 5x denně malé porce, a ona mi řekne, že se nemám přejídat. Abych to zhrnula, dost mě ta ženská vydeptala a dodnes jí nemůžu přijít na jméno a s radostí jsem přešla k dospěláckému obvoďákovi.
    Zuz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, chápu tady takové lékaře :( Tedy spíše nechápu, ale chápu ono vydeptání. Já jsem zažila něco podobného se synkem, u doktorky, která pracuje s dětmi na logopedii. Hned u prvního sezení, když měl malej 4 ročky na něj zvedala hlas a řekla mu "ty jo, ty mluvíš jak maďar". Já odcházela se slzami v očích, které pak venku propukly na plné obrátky a už nikdy jsem tam malého nepřitáhla, protože jen jsme kolem té budovy šly a on hned cítil a ptal se jestli tam jdeme, že tam nechce. Někteří lékaři na svých pozicích opravdu nemají co dělat.

      Každopádně prima den :)

      Vymazat
  26. skvělá motivace a rady na zlato!! dnes jsem začla s Jillian ,,shredit'' tak doufám,že to taky zvladnu jako vy tady :) díky moc za ,,liskanec''ať už se sebou něco dělám!
    krásný den a všem hodně úspěchů
    Barbora

    OdpovědětVymazat
  27. Nikki Jsi úžasná! otevřala si mi konečně oči, že všechno je možné! Když jsem si četla celý článek, bylo to takové dobrodružství a ty hrdinka! Strašně moc jsem ti vděčná že jsi mi dala jiný pohled na možnosti!

    OdpovědětVymazat
  28. Ahojky,

    jak jsi jednou psala, že náhody se nedějí jen tak a že jsou tu proto, abychom si z nich něco vzali..(jako ty u toho zrcadla v nemocnici apod.), tak já za takovou náhodu považuju to, že jsem narazila na youtube na tvoje video a tím pádem na tvoje stránky, který teď pročítám a dodává mi to motivaci a inspiraci. Dneska jsem odcvičila 3.den Shredu, dala jsem si sprchu a cítím se bezva:-) Vždycky si vybavím ty tvoje fotky před a po a to mě hrozně motivuje. Taky chci u sebe vidět za měsíc takový výsledky!!!:-) Teď mám 73 kg/168cm a chtěla bych taky tak 62, to jsem měla naposledy na střední a teď je mi 30 :-) Můžu se zeptat, proč nikdy necvičíš bosky? Mě se tak cvičí docela dobře... má to nějaký specielní důvod?
    Tak držim palce v dalším cvičení a s miminkem. A díky moc za NÁKOP!! :-)

    Pa, Pe´ta

    OdpovědětVymazat
  29. tak toto "Nekupujte nezdravé jídlo. Určitě ho pak "z lítosti" sníte (no přece to nevyhodíte, že?☺" preeesne...nakupuje a vari mama a ked nieco nechcem zjest, tak si vypocujem prihovor od nej....no ale s tym musim prestat, budem jest len zdravo!!!
    A k tomu cviceniu naboso, no ja som cely shred level 1 tak cvicila a ku koncu ma uz nohy riadne boleli teda....vdaka Nikky za vsetko co tu pises, pomaly a postupne si vsetko citam a ucim sa od teba...velka vdaka!!!

    OdpovědětVymazat
  30. já to chci už konečně taky dokázat :( najít v sobě tu sílu.. vždyt cvičení mě baví.. tak proč furt musim mlsat? :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)