Třikrát o fitness

Otázka 1: Jaká je nejlepší doba během dne pro fitness cvičení?
Tuhle otázku pokládá Jillian spousta fanoušků a mnoho z nich se v tom ztrácí, někteří tvrdí, že je nejlepší cvičit ráno, další že odpoledne a někdo si nedokáže představit svůj den bez večerního tréninku, tak jak to tedy je? 

Jak říká Jillian: "Studie ukazují, že tak, jak si tělo navyknete a budete s ním pravidelně cvičit v určitou denní dobu, je to ta nejefektivnější doba pro to, kdy se vaše tělo už doslova "těší" na cvičení, v tuhle dobu automaticky začne produkovat adrenalin a testosteron. Tyhle hormony pomáhají svalům a vy se tak cítíte silnější, máte více síly a energie. Vy tak máte šanci se při cvičení lepšit, podporuje se spalování kalorií a zesiluje se metabolismus. Takže nejlepší doba pro trénink je vždy TA STEJNÁ DOBA během dne. Soulad je klíčem." - a já si říkala, že už se každé odpoledne třesu na cvičení jak děcko na novou hračku :D A že když si zacvičím ojediněle taky dopoledne, musím "jaksi" vytáhnout činky a tenisky ještě jednou odpoledne, prostě to bez odpoledního cvičení nevydržím, stejně tak to dopadlo včera. Něco na tom bude! Tělo to už prostě chce!

Otázka 2: Cvičím a nehubnu, co mám dělat?
Už jste slyšeli o pravidle 80/20? Ne? Pak vás asi hodně překvapí, že samotným cvičením to nedotáhnete tak daleko, jak byste nejspíš chtěli, jelikož celých 80% vašeho výsledku začíná a končí v kuchyni, tedy respektive celých 80% vašeho úspěchu je závislých na stravě, kterou tělu dodáváte. Zbylých 20% je neméně důležitých, jsou to ta procenta, která se počítají v potu a úsilí v tělocvičnách. Celkových 100% tohoto pravidla je jasnou cestou za úspěchem při ztrátě váhy a tvarování postavy. Neexistuje žádné!!! cvičení na světě, které by zachránilo a napravilo neuvážené přejídání a nevhodnou stravu. Neexistuje! Tolik úsilí, kolik do změny svého jídelníčku vložíte, tolik se vám vrátí! Chcete maximální výsledky? Chce to maximální úsilí.

Otázka 3: Co je důležitější, kardio nebo posilování?
Buďme upřímní, OBOJÍ je stejně důležité. Kardio je skvělé pro srdeční činnost. Ať už jej používáte pro hubnutí nebo jako trénink pro výdrž. Kardio trénink snižuje riziko srdečních chorob, cukrovky a podporuje dlouhý zdravý život. Další výhodou kardia je jeho dopad na stavbu těla. Kardio vám pomáhá při udržování postavy, abyste zůstali štíhlí a zbavili se kil navíc. Posilování je skvělým pomocníkem pro to, aby vaše svalstvo a kosti byli silné. Hodně lidí žije v mylné představě, že posilování vede k jedinému výsledku, a to, že všichni budeme vypadat jako Arnold. Nezapomínejte ale na to, že bychom měli být dostatečně silní na to, abychom alespoň byli schopni unést své vlastní tělo. Stimulace svalstva je stejně tak důležitá jako samotné kardio cvičení. Jedno bez druhého nejde. Když bychom trénovali pouze kardio, sice bychom zhubli a ztratili pár kil, ale stalo by se z nás hubené tělo s tukem. Svalová hmota se začne hroutit, aby "dopovala" kardio trénink. Ano, tělo si začne brát energii ze svalů. Už jste si určitě mohli všimnout, že ačkoli děláte spoustu kardio cvičení, váš zadeček i kůže na pažích je stále nepevná. Proto potřebujeme i posilovat. Kdybychom pouze posilovali a nevěnovali se kardiu, neměli bychom možnost nijak déle setrvat při posilovacím tréninku. Činky vám časem ztěžknou, nedosáhnete svého maxima, brzy se unavíte a celé posilování pak ztrácí smysl kvůli mizivým výsledkům. Je to vcelku běžné. Takže se nevyhýbejte ani kardio cvičení, ani posilování.

3 komentáře:

  1. Zase dobrý článek :-) Ty to máš fakt drsně nastudovaný. Klobouk dolů. Andy

    OdpovědětVymazat
  2. Nikki, ja jsem tak stastna, ze jsem te nasla. Zahajuji 9 mesicu! dekuji ti, ze jsi mi pomohla videt, ze to jde. Kristyna

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, fakt už devátý? :))) to je super :)) člověk je během pár měsíců úplně někde jinde, že? :))) Tak ať se ti stále moc daří :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)