Správná porce oříšků a jejich prospěšnost

Nevím jak vy, ale já oříšky naprosto zbožňuji. Mezi mé nejoblíbenější patří pistácie a mandle. Již minulý rok jsem zde pro vás přeložila a dala dohromady následující obrázky po
pisující prospěšnost určitých oříšků. Dnes do seznamu přikládám další. Často si ve zdravé výživě nechávám namíchat různé druhy oříšků, vždy asi kolem 300 g. Miluju, když si udělám pořádný mix a pak se musím plácat po prstech jako dítě, co chodí potají na čokoládu. Co vy a oříšky? Kupujete? A pokud ano, jaké máte nejraději? ☺









(31. července 2012)

83 komentářů:

  1. ahoj, super článek, oříšky miluju. chci se zeptat - ta porce, to je na den? :) dík!

    OdpovědětVymazat
  2. Miluji všechny oříšky, ale pistácie a kešu vedou! :-D

    Co si myslíš o těchto tyčinkách? http://www.bonavita.cz/sortiment/orechove-tycinky-maxi-nuta/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden známý, co si teď také formuje postavu, mi řekl, že nejsou vhodné. Já začala 30ti-denní program s Jillian a občas si je dám jako odpolední svačinku a právě mi šíleně chutnají! Tak děkuji za odpověď, budu s nimi pokračovat!

      Vymazat
  3. Já miluji pistácie,ale i burské,kešu,lískové...ty nejraději přímo ze stromu..:-).Oříšky a semínka kupuji...hlavně i kvůli dětem...ti oříšky taky mají moc rádi...škoda,že jsou některé ale tak drahé.Ale zase je fakt,že není zdravé se jimi přecpávat..:-).Ale pistáciema bach se přecpávala docela ráda.
    Jinak pěkný článek..:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pistácie doporučuje i Jillian. Hlavně z důvodu, že ono to trvá, než jednu po druhé rozbalíš :D a pak dřív cítíš, že jich máš dost než jich stihneš hodně sníst :)

      Vymazat
  4. Oříšky jím denně, nejraději je různě střídám :) Akorát na ty piniové jsem asi ještě nenarazila.. Mám hodně ráda např. para, pekanové..makadamové..

    OdpovědětVymazat
  5. mnaaaaaaaaam :) si mi narobila teda chute :3
    všetky druhy ale najradšej kešu,pistácie,mandle:)))len tie ceny..

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju oříšky, děkuji za tento super přehled :-) Chodím na ně "tajně" na zobačku každý večer, nejvíc miluji kešu oříšky, ale chodím i na mandle a na lískové, občas si dám para či pistácie. Zajímalo by mě, jaké hodnoty mají již zmiňované para ořechy? Někde jsem slyšela, že jsou nejtučnější, tak by mě zajímalo, jak by obstály ve tvém přehledu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Para ořechy - ideální porce pouze 6 kousků s obsahem 190 kalorií :(

      Vymazat
  7. Oříšky taky miluju a nejvíc pekanové a kešu a když jsou kvalitní tak i vlašské (většinou ale bohužel narazím na hořké). Hezký den, skyler.

    OdpovědětVymazat
  8. Super info, děkuju a ukladam :)

    Jak je to se seminkama slunecnicovyma, nevis? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slunečnicová, lněná i dýňová semínka - ideální porce 30 g s obsahem 150 kcal. Mohou zde patřit i sezamová, konopná a chia semínka.

      Vymazat
    2. Sakrys, takze jen tretina pytlicku, kterej jinak rada zdlabnu cely najednou :D Uzasna Nikki, diky moc :)

      Vymazat
    3. :D jo, jen třetina pytlíčku! :D Přiznám se, že já taky občas nevydržím :D nesmí se to často no :)

      Vymazat
    4. Vsak to mam jen vyjimecne jako chutovku v supliku a urcite je lepsi snist pul sacku slunecnic nez pytlik bonbonu (na coz jsem svetovy prebornik :D ) :D

      Vymazat
    5. tak určitě :))) já mám taky jedny oříšky schované, nesmím je vytáhnout,jinak mi je přítel sní :D o jídlo se nedělím :D

      Vymazat
    6. No muj vi o mem kouzelnem supliku a jednou za cas mi tam lozi! A to mi pak jen rekne "sezral jsem ti mandle, ja ti je zitra koupim".. vrazdila bych :D

      Vymazat
  9. Ja zboznujem taky mix orechov s hrozienkami z lidla za 1,50eur je tam 200g a to by som jedla stale :)))

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji za super práci Nikki, ukládám =) Miluji ořechy! Kdysi jsem byla schopná sníst půl kila na posezení.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky miluju oříšky♥ mám je skoro každý den. Piniová jsem měla nedávno prvně a jsou chuťově hrozně dobrý. Jinak není snad žádný ořech, který by mi nechutnal :D Jen jsem radši nekoukala na kalorické hodnoty, jen by mě to strašilo :D

    OdpovědětVymazat
  12. oříšky miluju, nejradši mám kešu a para ( a taky makadamové nebo pekanové, ale ty si kvůli ceně nekupuju ), ale kupuji si je jen zřídka, a to z prostého důvodu - jsem největší oříškožrout a hned mi zmizí, tak je radši ani nekupuju často :D
    ale ty porce se mi líbí, žádných 8 mandlí, tak doporučují dámské časopisy :D

    OdpovědětVymazat
  13. Já miluju Makadamiové ořechy! Ale něco mi říká, že jsou hodně výživné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo ty jsou hodně výživné :D 11 kousků jako ideální porce má 200 kcal. Nikde jsem je neměla, musím zkusit :)

      Vymazat
  14. Ahoj Nikki, tak jsem se rozhodla si založit konečně blog. Můžu se v blogu o tobě zmínit a o proměně, do který jsem se přihlásila?
    Jinak díky za tenhle článek!!! :) určitě se hodí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. proč bys nemohla? :)) Určitě se zmiň o proměně, je vás hodně takže určitě je to fajn :)

      Vymazat
  15. Já miluju všechny a snad ve všem :D Hlavně buráky v burákovém másle :X :D

    OdpovědětVymazat
  16. mám nejradši lískové oříšky a buráky, ale ty ostatní taky (až na para, ty mi moc nechutnaly, přijdou mi takové olejovité)

    OdpovědětVymazat
  17. a čo takýto orieškový bochník doma pripravený

    http://www.maskrtnica.cz/vicezrnny-bochnik/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=vicezrnny-bochnik

    OdpovědětVymazat
  18. Jé, fakt moc přínosný článek, díky :) Nejradši mám mandle, ty musím mít denně! :D Ale i ostatní. Sezamový jím hodně časo třeba kvůli vápníku, když nejím mlíko a celkově se dají jíst k hodně věcem :)

    OdpovědětVymazat
  19. Zrovna dnes nás definitivně opustil megapytel vlašských ořechů, které nám babička před Vánocemi vlastnoručně naloupala. Tak zase v září... Jinak mám moc ráda všechny oříšky - kromě buráků. Ty mi vůbec nic neříkají, takže asi budu jedna z mála, kdo se ještě nevrhnul na to opěvované arašídové máslo... Oříškům zdar:) Eliška

    OdpovědětVymazat
  20. Tak ja a oříšky... tomu se už nedá jinak říct než závislost..:D Každé ráno směs oříšku (vlašské,mandle,lískové) a semínek a když ne ráno tak to přes den jednoduše musím doplnit. I muj přítel už pochopil, že nejlepší dárek,kterým nikdy nic nezkazí, je balíček různých oříšků a semínek. No a podle toho co je na obrázcích psáno, čemu všemu se dá jejich konzumací předejí,tak asi budu pořád zdravá jako řípa..:D

    OdpovědětVymazat
  21. miluju oříšky, ale ty ceny :/ nejlepší jsou kešu, ale třeba takový pistácie s čili.. mňamka :) (nejsou nejzdravější teda no :D)

    OdpovědětVymazat
  22. Oriešky áno, akurát som o nich v poslednom čase dosť čítala - a upozorňuje sa veľmi na dve veci:

    1. na to, aby mali svoju výživnú funkciu nesmú byť staré (ideálne so šupkou, bez "vráskavenia", bez žltnutia = vyzrážaný, rozložený tuk)
    2. treba k nim užívať rybí tuk alebo celý komplex omega mastných kyselín, aby si človek nenarušil ich správny pomer

    A ideálne sú vraj najmä k sladkým sacharidom a k poslednému jedlu večer - kvôli spomaleniu trávenia. Dokonale funguje :))
    Cathie

    OdpovědětVymazat
  23. Super článek oříšky miluji! :-) mohla bych se zeptat zda- li neznáš hodnoty sójových oříšků? (tuky, sacharidy, bílkoviny a KJ na 100 g)

    Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Já jsem naprostý oříškožrooout! miluju kešu, vlašské ořechy, pistácie, arašídy, piniové... mňááám:)) a skvělý článek o množství - to se hodí!!:)

    OdpovědětVymazat
  25. Já na ořechy moc nejsem...takže dám tak dvě porce za měsíc a dost :D

    OdpovědětVymazat
  26. Ořechy jsou moje nejoblíbenější jídlo! :D Ale teda těmito miniporcičkami se neřídím vůbec, hlavně když si třeba z mandlí namelu mouku, to pak v jedné porci mám i 50 ořechů ;D

    OdpovědětVymazat
  27. Kešu a mandle, těch bych se mohla užrat :(

    OdpovědětVymazat
  28. lieskové oriešky moje chute ešte žiadne iné neprekonali :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Miluju para ořechy...ale jen 6 kousků??? Pro boha to jsme si neměla číst ;)

    OdpovědětVymazat
  30. Taky mam rada orisky a to vsechny:D asi nejvic kesu, vlassky a pekanovy, ale i buraky( i kdyz je to lustenina ne?) nam nam vlastne sezeru jakykoliv:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to sice jo, ale rajče taky koupíš v zelenině, i když je to ovoce :D

      Vymazat
    2. rajče je celkově řazeno spíš mezi zeleninu - sice je to sporný, protože se dá považovat za oboje, ale bývá pěstovaný jako jednoletka a proto je to spíš zelenina ;)

      Vymazat
    3. .. slysela jsem podle toho, jestli clovek rozdeluje ovoce a zeleninu podle botanickeho zarazeni (tak potom rajce je ovoce a meloun zelenina), nebo podle druhu obsazeneho cukru - mam pocit ze jestli to ma v sobe fruktozu nebo spise inulin (potom je rajce zelenina a meloun ovoce) :)) .. pro zajimavost :)) viki

      Vymazat
    4. jej :D právě že z botanického hlediska je to opravdy tak jak říkám, a stejně tak z botanického hlediska je arašíd opravdu luštěnina. Ale z jakéhosi kulinářského hlediska to řadíme tam, jak už jsme zvyklí, rajče zelenina, arašíd samozřejmě oříšek, proto se mu tak i říká... :)) Meloun taky koupíš mezi ovocem , ale je to právě z botanického hlediska zelenina :)) stačí prostudovat obyčejnou wikipedii :) ale moc to tady neřešte :D toho jsem se přesně bála :D

      Vymazat
    5. mimochodem, mandle jsou taky peckovice a ne ořechy :) (nechci to tu řešit, ale přijde mi to jako zajímavost, o mandlích to skoro nikdo neví :) )

      Vymazat
  31. Zdravím, toto je článek "správný" pro mě;):D jsem totiž na oříšky alergická:)) i když si dám čokoládu, s těmi velkými kusy ořechů, pálí mě z toho celá pusa a krk:) no, takže nějaké uždibování z pytlíčku, jak tu píšete, pro mě naprosto nemožné, pokud nechci, aby mě pak bolela celá pusa. A pro zajímavost, mám to tak i s jablky, broskvema, třešněma. Je to na pytel, ale ani mi to neschází:) přeji pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám úplně stejně :-( Ovoce můžu jenom tepelně upravené nebo zmražené... A na ořechy se můžu leda tak dívat. Pražené je smím, ale tím pražením oříšky přijdou o své cenné látky. Nebo ne?? Nevíte někdo?

      Vymazat
    2. áno prídu tým o cenné látky, takže radšej žiadne ako pražené, pretože vtedy je tuk už zoxidovaný a to už je ten zlý tuk, ktorému sa snažime vyhýbať :)

      Vymazat
    3. Děkuji ;) Je to děsně nespravedlivý... Jak já vám ty oříšky závidím :-D

      Vymazat
  32. Já ty tvé články miluju! Skvělé informace :).

    OdpovědětVymazat
  33. Ahoj Nikki, nevíš náhodou kolik by se mělo sníst arašmásla? já nevím jestli to je v normě nebo to přeháním :D tak abych přibližně věděla čeho se mám držet a kdy odložit lžičku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, je to máslo, takže se k němu chovat jako k máslu ;) takže natřít na toust a pryč od toho ;)

      Vymazat
  34. Děkuju za zpříjemnění dne, už se těším na pistácie:-)

    OdpovědětVymazat
  35. Achjo holky při takových článcích se můžu zbláznit vztekem, že mám na oříšky alergii. Sežrala bych všechny hned :D Ale jinak Nikki super článek, prospěšný hodně lidem! :)

    OdpovědětVymazat
  36. Možná mám blbej dotaz, ale ty pistácie by asi měly být nejlépe nepražené a nesolené, je to tak? Ale je fakt, že já jsem ty v přírodní formě v obchodě snad ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já viděla, koupila, ochutnala, jsou pěkně hnusné, abych pravdu řekla. Navíc byly drahé jak prase, jen proto, že byly "přírodní". No už nikdy. Jinak soli se neboj, já právě přečetla, že arašídy se solí hlavně proto, protože sodík je jediná věc, která těm arašídům chybí :)) jistě, moc přesolené je taky špatně, ale jen že jsem to četla...

      Vymazat
  37. Super článek, jen je dnes problém sehnat kvalitní ořechy , mandle už mě odradili jenom tim když v balíčku chytim 5 zoxidovanejch tak ta jejich chuť je hrozná, a abych každou kontroloval důkladně to se mi nechce, ale vlašáky, piniové dávám skoro do každého salátu. Ale kdyby jste měli nějakou ověřenou značku mandlí tak klidně vyzkoušim :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je pravda, já nikdy nekoupím špatně jen ve zdravé výživě, jinak všude jinde je to vážně risk :(

      Vymazat
    2. Tak hold udělám průzkum obchodů se zdravou výživou a snad najdu dobrý zdroj mandlí :-)

      Vymazat
  38. moc pěkný článek teď aspoň vím správnou porci...dneska mi to ráno asi trochu ujelo, když jsem jedla mandlový chléb :) já miluji mandle a potom vlašské ořechy :) :-P Kájušenka

    OdpovědětVymazat
  39. Oříšky mám moc ráda, ale v hlavě to mám tak zafixované, že jsou vysocekalorické, tak se jim docela vyhýbám. Ze všech nejraději mám makadamové oříšky, těm skutečně neodolám - akorát, že se nedají téměř sehnat.

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj Nikki, super článek :-) oříšky miluju ... a jak je to se sušeným ovocem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, já moc fanouškem sušeného ovoce nejsem :( Ne z důvodu kalorií, ale prostě jen z důvodu, že mi nechutná :( každopádně se můžeš podívat sem, jak to se sušeným ovocem je :) a určitě nutno počítat s vyšší kalorickou hodnotou.

      http://cs.wikipedia.org/wiki/Su%C5%A1en%C3%A9_ovoce

      Vymazat
  41. já ořechy miluju, taky nikdy nevím kdy mám dost! Favoritem jsou pro mě vlašské, arašídy(hlavně v podobě arašídového másla), ale i mandle a ty sojové! Vlašských mám vždy zásobu od babičky, ostatní kupuji jen občas, přeci jenom to leze do peněz:D

    OdpovědětVymazat
  42. Také mám nejraději pistácie a mandle :). Bohužel oříšky se mi do rukou moc často nedostanou :(.

    OdpovědětVymazat
  43. Ahoj, můžu se zeptat - jestli když jíš lískové ořechy, jíš je normálně i se slupkou, nebo si přímo kupuješ ty už oloupané? Někde jsem myslím zaslechla, že by se se slupkou jíst neměly, ale zdá se mi to jako kravina.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já baštím se slupkou, ochutnala jsem i bez, jsou krapet jiné :)) chutnaj mi "s" :)) a jestli by se to mělo nebo ne, na něco jednou kurnik umřít musím :D třeba na slupky od lískáčů :D (džouk samozřejmě :))

      Vymazat
  44. Směs oříšků mám v práci v šuplíku, pro jistotu, když mi jde huba šejdrem a nevím, co bych do ní strčila. :D

    OdpovědětVymazat
  45. mňáááááááááááám oříííškyy :)))).Miluju je všechny, ale zvláštní pro mě
    jsou para a makadamové.A zkoušela jsi Nikki někdy lískáče nechat na chvíli
    "voprásknout" na sucho na pánvi???Nejen, že se z velké většiny zbaví
    slupky, ale získají úžasný šmak :)))...vždy si musím přichystat jen jednu porci, páč pak chodím tak dlouho, dokuď to všechno NESEŽERU ! :))))))))))

    OdpovědětVymazat
  46. Oriesky mam moc rada, snad vsetky druhy, akurat teraz sa musim velmi krotit kvoli kojeniu... davam si len po par kuskoch a cakam na reakciu maleho drobca, zatial v pohode, nemame problem, ale radsej opatrne :)

    OdpovědětVymazat
  47. Holky, nevíte, kde prodávají přírodní pistácie? Já vždy najdu jen solené pražené...:/

    OdpovědětVymazat
  48. Hezký článek, velice zajimavý, ale u těch para ořechů, i 6 kusů je dost ne? Kvůli předávkování selenem, 1 para ořech překročí 3x denní dávku, tak abysme pak neprůjmovaly :D

    OdpovědětVymazat
  49. Nikki, díky za článek. Oříšky mám moc ráda. Mandle, pistácie, lískáče a kešu, aaach ! Piniové jsem zkoušela taky, ale ty mi tedy nejedou vůbec.
    Semínka mám nejradši dýňová, poslední dobou jím často dýňové pečivo a nejmladší dítko mi ty dýně loupe a zůstane mi ozobaná žemle :D. Takže jsem koupila celý pytlík a budeme zobat jen tak.

    OdpovědětVymazat
  50. Já oříšky taky miluju, našla jsem dokonce na netu e-shop s ořechy a semínky, vše čerstvé, vakuově balené a velice chutné, za super ceny, stačí jen hledat ;-)

    OdpovědětVymazat
  51. Jáj, asi zjišťuji, že bych se měla trochu krotit :D k snídani lžíce arašídového másla a přes den vždy pár kousků ke každé porci, jsem oříškofil :/:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)